, ,

Keerspoor: “NS pak overlast aan. College, kom met structurele oplossing!”

Keerspoor Hoorn

Overlast door (her)ingebruikname ‘Keerspoor HNK103’ onacceptabel

D66, HSP en HOP hebben bij de Nederlandse Spoorwegen de klachten van de bewoners langs het zogenoemde Keerspoor in de Kersenboogerd aangekaart. Door de nieuwe dienstregeling staan sinds 11 december 2016 tientallen keren per dag treinen stil om “te keren”. Tot teleurstelling van omwonenden en genoemde politieke partijen is van de gemaakte afspraken om de overlast zoveel mogelijk te beperken, weinig terecht gekomen. Al mag niet al het NS-personeel over één kam worden geschoren. De partijen vragen het college van B&W zo mogelijk aan te geven hoe de problemen structureel kunnen worden opgelost.

De klachten zijn onder meer:

  • Het niet doorrijden tot het eindjuk, maar geregeld 70 tot 100 meter eerder al stoppen en de trein daar parkeren (doorrijden tot eindjuk voorkomt die overlast);
  • Het in de avond de lichten aanhouden in de treincoupés, terwijl afgesproken is dat de lichten uit zouden gaan;
  • Er regelmatig sprake is van een snel rijdende sprinter die vervolgens remmend en piepend aankomt, terwijl stapvoets rijden de afspraak is.

De partijen manen de NS de klachten aan te pakken. Ook  spreken zij het college aan op de toegezegde voorstellen met oplossingsrichtingen, zoals dat op 16 november 2016 eveneens is toegezegd.

De hele brief vindt u hier in het gemeentelijke informatiesysteem van de gemeente:

 http://www.ibabsonline.eu/LijstDetails.aspx?site=Hoorn&ListId=5e2590e1-bb31-448a-9f59-b676556d97ad&ReportId=301b73b8-39e5-4b05-9a13-e746b7aab673&EntryId=a789624e-ae14-4d7a-8918-b21c044efd30&searchtext

Keerspoor NS

Keerspoor Kersenboogerd Hoorn

Keerspoor

Keerspoor